Powiat Wodzisławski jest beneficjentem projektu konkursowego o wartości 300 000,00 zł, w tym dofinansowania o wartości 270 000,00 zł.
Od września 2019 r. przez kolejne 2 lata szkolne uczniowie Szkoły Podstawowej Specjalnej w Specjalnym Ośrodku Szkolno – Wychowawczym w Zespole Placówek Szkolno – Wychowawczo – Rewalidacyjnych w Wodzisławiu Śląskim będą mogli zupełnie bezpłatnie skorzystać z dedykowanych dla nich form wsparcia współfinansowanych z Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Powiat Wodzisławski złożył Wniosek o dofinansowanie w konkursie nr RPSL.11.01.04-IZ.01-24-254/18 ogłoszonym przez Zarząd Województwa Śląskiego z siedzibą w Katowicach, pełniący funkcję Instytucji Zarządzającej dla Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020, który został oceniony pozytywnie oraz skierowany do dofinansowania i realizacji.
Dofinansowanie do projektu pt. „SłuchaMY rozumieMY działaMY” pozyskano w ramach
Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020 Osi Priorytetowej XI – Wzmocnienie potencjału edukacyjnego Działania 11.1 – Ograniczenie przedwczesnego kończenia nauki szkolnej oraz zapewnienie równego dostępu do dobrej jakości edukacji elementarnej, kształcenia podstawowego i średniego, Poddziałania 11.1.4 – Poprawa efektywności kształcenia ogólnego konkurs
Wartość projektu to 300 000,00 zł. w tym:
- 85% dofinansowania z Unii Europejskiej,
- 5% dofinansowania z budżetu krajowego,
- 10% niepieniężnego wkładu własnego Powiatu.
Okres realizacji: od 01.08.2019 r. do 30.06.2021 r.
Realizator projektu: Zespół Placówek Szkolno – Wychowawczo – Rewalidacyjnych w Wodzisławiu Śląskim.
Grupa docelowa: 75 uczniów/uczennic Szkoły Podstawowej Specjalnej przy Specjalnym Ośrodku Szkolno Wychowawczym w Zespole Placówek Szkolno – Wychowawczo – Rewalidacyjnych w Wodzisławiu Śląskim. (z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego) oraz 32 nauczycieli oligofrenopedagogów tej szkoły.
Celem projektu jest wzrost dostępu 75 uczniów i uczennic Szkoły Podstawowej Specjalnej do wysokiej jakości oferty kształcenia ogólnokształcącego poprzez zapewnienie wsparcia służącego indywidualizacji pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych realizowane przez:
– organizację 1900 godzin zajęć specjalistycznych, wyrównawczo-dydaktycznych i korekcyjno-kompensacyjnych uzupełniających ofertę placówki, jako wsparcie dla uczniów i uczennic ze specjalnymi potrzebami,
– przygotowanie 32 nauczycieli do jeszcze skuteczniejszego prowadzenia procesu indywidualizacji i podnoszenia kompetencji społecznych uczniów poprzez udział w szkoleniach z zakresu: metody Tomatisa, treningu umiejętności społecznych,
– doposażenie placówki w specjalistyczny sprzęt do prowadzenia diagnozy i terapii metodą Tomatisa oraz pomoce dydaktyczne potrzebne do efektywnej realizacji zaplanowanych zajęć;