Przejdź do menu głównego Przejdź do menu dodatkowego Przejdź do treści Mapa serwisu

Powiat Wodzisławski Powiat Wodzisławski Ponad 1600 porad konsumenckich udzielono w 2022 roku - Powiat Wodzisławski

Ponad 1600 porad konsumenckich udzielono w 2022 roku

Powiatowy Rzecznik Konsumentów podsumował 2022 rok. W zeszłym roku udzielono 1620 porad i informacji prawnych z zakresu prawa konsumenckiego oraz odnotowano 178 spraw pisemnych.

Zdecydowana większość udzielonych porad (973 porady) dotyczyła reklamacji towarów, szczególnie urządzeń RTV i AGD, telefonów oraz sprzętu komputerowego. Udzielano też pomocy w reklamacjach usług (425 porady) m.in. energetycznych, remontowych, telekomunikacyjnych czy turystycznych.

O tym, jak bardzo cenna jest pomoc Powiatowego Rzecznika Konsumentów, przekonało się już wielu mieszkańców naszego powiatu. Liczba ponad 1600 porad świadczy o tym, że zainteresowanie świadczonymi w Starostwie usługami jest duże. To cieszy, podobnie jak to, że z porad korzystają mieszkańcy każdej z gmin tworzącej nasz powiat – mówi starosta wodzisławski, Leszek Bizoń.

O co zazwyczaj pytają klienci

Osoby korzystające z usług Biura Powiatowego Rzecznika Konsumentów najczęściej pytały o możliwości zwrotu pełnowartościowego towaru, zasady reklamacji towarów i usług na podstawie rękojmi i gwarancji czy o możliwości odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem lub na odległość. Pytania dotyczyły również analizy treści umów, regulaminów, zamówień, kart gwarancyjnych, pism reklamacyjnych, pism procesowych, dochodzenia zwrotu zaliczki lub zadatku, pomocy w uzyskaniu danych adresowych przedsiębiorców.

Pisemne prośby o pomoc wpływały od mieszkańców wszystkich gmin naszego powiatu. Najchętniej z pomocy korzystali mieszkańcy Wodzisławia Śląskiego, Rydułtów i Radlina – mówi Dariusz Kalemba, Powiatowy Rzecznik Konsumentów.

Przede wszystkim udzielaliśmy porad i informacji prawnych oraz występowaliśmy na wniosek konsumentów. Takich porad i informacji za ubiegły rok było 1620, jeżeli chodzi o sprawy pisemne, było to 178 spraw przyjętych i prowadzonych przez rzecznika. Jeżeli chodzi o skargi konsumentów, porady najczęściej dotyczyły urządzeń RTV i AGD, telefonów, sprzętu komputerowego, odzieży, obuwia, mebli, artykułów wyposażenia wnętrz, samochodów i środków transportu osobistego-dodaje Kalemba.

Dokładne dane statystyczne zawiera sprawozdanie z działalności Rzecznika Konsumentów za rok 2022 – otwiera się w nowym oknie