Wykaz szkół i placówek
Poznaj pełną ofertę oświatową Powiatu Wodzisławskiego...
Okres realizacji: 01.03.2021r. – 28.02.2023r.
Status projektu: w trakcie realizacji
Program: Erasmus + Akcja 2. „Współpraca na rzecz innowacji i dobrych praktyk” KA226 – Partnerstwa na rzecz gotowości do edukacji cyfrowej
Wartość projektu: 104.500,00 zł [22.683,00 Euro]
Kwota dofinansowania: 104.500,00 zł [22.683,00 Euro]
Wkład własny: 0,00 zł
Typ projektu: Współpraca na rzecz innowacji i wymiany dobrych praktyk i partnerstwa strategiczne dla edukacji szkolnej
Państwa partnerskie: Estonia, Niemcy, Litwa, Węgry
Partnerzy: Zielonogórski, Technische Hochschule Mittelhessen, Vilniaus Gedimino Technikos Universitetas, Universitatea Politehnica Timisoara, Zespól Szkól Technicznych w Wodzisławiu Śl., – jedyny nieakademicki partner projektu.
Terminy wyjazdów:
– październik 2021 wizyta studyjna na Uniwersytecie Technicznymw Wilnie [Vilniaus Gedimino Technikos Universitetas]
– listopad /grudzień 2021 wizyta studyjna na Technische Hochschule Mittelhessen – THM w Gießen.
– marzec 2022 wizyta studyjna Universitatea Politehnica Timisoara Ruminia,
– maj/czerwiec 2022 działania edukacyjne dla 6 uczniów na Uniwersytecie Technicznym w Tallinie.
– w czasie realizacji projektu cykliczne działania edukacyjne dla uczniów ZST na Politechnice Śląskiej
Cele projektu:
Opis przedmiotu realizacji: koordynatorem głównym oraz wnioskodawcą jest Politechnika Śląska w Gliwicach.
Projekt skierowany jest do kadry i studentów studiujący w uczelniach partnerskich jak również uczniów i nauczycieli Zespołu Szkół Technicznych w Wodzisławiu Śląskim. Planowane są mobilności uczniów i nauczycieli na Uniwersytet Techniczny w Tallinie i Politechnikę Śląską w Gliwicach.
Głównym rezultatem projektu będzie opracowanie narzędzi (interfejsów, aplikacji) umożliwiających realizację wybranych kluczowych dla danego kierunku zajęć laboratoryjnych w formie zdalnej, ale emulowanej w taki sposób, aby odzwierciedlała w możliwie największym stopniu zajęcia realizowane w laboratorium oraz zapewniała odpowiednią interakcję ze strony studenta, ucznia (możliwość wpływania na przebieg i wyniki ćwiczenia laboratoryjnego).
Efektem długofalowym realizacji projektu będzie sieć wirtualnych laboratoriów dydaktycznych z zakresu elektrotechniki, elektroniki i mechatroniki.
Poza powyższymi rezultatami zostaną uzyskane liczne rezultaty uzupełniające, równie istotne z punktu widzenia realizacji projektu w ramach programu Erasmus+ i jego priorytetów miedzy innymi: wypracowanie otwartości na współpracę międzynarodową, znalezienie lub usprawnienie mechanizmów wzmacniających te cechy kształcenia, które wpłyną na zwiększenie liczby osób podejmujących kształcenie wyższe na kierunkach o dużej chłonności rynkowej, przy jednoczesnym zwiększeniu jakości ich przygotowania początkowego i wypracowaniu cech osobowych dających młodemu człowiekowi elastyczność w społeczeństwie międzynarodowym.
Poprzez ogólny dostęp do bezpośrednich rezultatów projektu możliwe będzie wyrównywanie szans edukacyjnych, w szczególności osób o ograniczonej mobilności, które będą mogły uczestniczyć w zajęciach bez swojej fizycznej obecności.