Przejdź do menu głównego Przejdź do menu dodatkowego Przejdź do treści Mapa serwisu

Powiat Wodzisławski Powiat Wodzisławski Prośba o ograniczenie wizyt w Starostwie - Powiat Wodzisławski

Prośba o ograniczenie wizyt w Starostwie

Zwracamy się do mieszkańców, aby w trosce o bezpieczeństwo swoje i pracowników urzędu w ciągu najbliższych dwóch tygodni ograniczyli wizyt w Starostwie Powiatowym do niezbędnego minimum.

budynek starostwa w wodzisławiu śląskim

Od początku pandemii staramy się, aby nasz Urząd pracował normalnie, szukając rozsądnego kompromisu między obowiązującymi zasadami sanitarnymi, a dalszą możliwością załatwienia bieżących spraw przez klientów.

Podobnie jak inne urzędy, również nasz boryka się z absencją wśród pracowników. Dlatego, tam gdzie jest to możliwe, wprowadzony zostaje tryb pracy zdalnej. Jest to działanie służące zapewnieniu w jak największym stopniu ciągłości pracy Starostwa Powiatowego. Pamiętajmy jednak, że wiele spraw możemy załatwić elektronicznie. Zachęcamy do kontaktu e-mailowego lub telefonicznego.

Prosimy Państwa o wyrozumiałość i cierpliwość.

Jeśli jednak osobista wizyta w urzędzie jest niezbędna, warto pamiętać o kilku zasadach. Dla bezpieczeństwa własnego i innych:

  1. Przed przybyciem należy wcześniej umówić się telefonicznie na konkretny dzień i godzinę. To nie tylko oszczędność czasu, ale też działanie poprawiające bezpieczeństwo. Klienci umówieni są obsługiwani w pierwszej kolejności, dzięki czemu nie muszą stać w kolejce. Aby się umówić, wystarczy na stronie starostwa odnaleźć numer telefonu do właściwego wydziału i zadzwonić. Prosimy o cierpliwość w przypadku trudności w dodzwonieniu się do niektórych wydziałów.
    W przypadku Wydziału Komunikacji i Transportu istnieje dodatkowo możliwość umówienia się na wizytę online (więcej na ten temat można dowiedzieć się TUTAJ).
    Spis telefonów i adresów e-mail do wydziałów obsługujących mieszkańców dostępny jest TUTAJ. Podajemy je też poniżej:

Telefony (ul. Bogumińska 2):

    • Kancelaria: 32 453 97 10, fax. 32 453 97 12
    • Sekretariat Starosty: 32 453 97 13
    • Wydział Administracji Architektoniczno-Budowlanej: tel. 32 453 97 66
    • Wydział Gospodarki Nieruchomościami: tel. 32 453 97 57
    • Wydział Organizacyjno-Administracyjny: tel. 32 453 97 30
    • Wydział Rady i Zarządu: tel. 32 453 97 77

Telefony (ul. Pszowska 92a):

    • Wydział Komunikacji i Transportu:
      – rejestracja pojazdów: kalendarz wizyt – TUTAJ  lub telefonicznie 32 41 20 905
      – inne czynności związane z rejestracją (wpisy do dowodów): 32 41 20 907; rejestracja@powiatwodzislawski.pl
      – prawa jazdy: 32 41 20 904; prawojazdy@powiatwodzislawski.pl;
      – transport drogowy: 32 41 20 913; transport@powiatwodzislawski.pl
      – zarządzanie ruchem: 32 41 20 963; ruchdrogowy@powiatwodzislawski.pl
    • Inspektor Ochrony Danych: 32 412 09 39
    • Wydział Funduszy Zewnętrznych i Zamówień Publicznych: 32 412 09 30
    • Wydział Obywatelski Ochrony Informacji Niejawnych i Zarządzania Kryzysowego: 32 412 09 72
    • Wydział Oświaty: 32 453 99 66
    • Wydział Ochrony Środowiska: 32 412 09 54
    • Powiatowy Rzecznik Konsumentów: 32 453 99 62
    • Wydział Promocji, Kultury i Sportu: 32 453 99 77
    • Wydział Zdrowia i Polityki Społecznej: 32 453 99 74
    • Powiatowy Zespół ds. Orzekania o Niepełnosprawności: 32 412 09 67

Telefony (ul. Mendego 3):

    • Wydział Geodezji/Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej:
      – wydawanie map: tel. 32 453 97 83
      – wydawanie wypisów i wyrysów ewidencji gruntów: tel. 32 453 97 67
      – obsługa jednostek wykonawstwa geodezyjnego: tel. 32 453 97 75, fax. 32 453 97 72
      – koordynacja usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu: tel. 32 453 97 11
  1. Przed wejściem do budynku urzędu należy założyć maseczkę oraz zdezynfekować ręce. Można posłużyć się własnym środkiem do dezynfekcji albo skorzystać z dostępnego przy wejściach.
  2. Do urzędu najlepiej przybyć samemu lub z jedną osobą towarzyszącą. Okres epidemii to naprawdę nie najlepszy czas na wizyty całych rodzin.
  3. W obsłudze klientów panuje zasada: jedna osoba przy jednym stanowisku obsługi. W celu uniknięcia kolejki najlepiej wcześniej umówić się telefonicznie.
  4. Prosimy o zachowanie bezpiecznego dystansu (2m) od innych osób.
  5. Czas spędzony w urzędzie należy ograniczyć do niezbędnego minimum, w tym celu najlepiej wcześniej przygotować wszystkie dokumenty albo listę pytań do urzędników.
  6. Prosimy o wyrozumiałość i nieuleganie emocjom na widok osób dezynfekujących kontuary, stoliki, klamki itp. Robimy to dla wspólnego bezpieczeństwa.
  7. Apelujemy o stosowanie się do poleceń pracowników urzędu w zakresie porządku, bezpieczeństwa i higieny.

Dziękujemy za stosowanie się do powyższych zasad.