Ciekawy program artystyczny, konkursy, moc prezentów i dobrej zabawy, a przede wszystkim 140 uśmiechniętych dzieci - tak w wielkim skrócie można opisać to, co działo się podczas siódmej edycji Powiatowych Mikołajek.
Mikołajki to dzień, na który czekają wszystkie dzieci. Po raz siódmy, pamiętając o dzieciach z najuboższych rodzin, Starostwo Powiatowe wspólnie z Ośrodkiem Pomocy Społecznej w Wodzisławiu Śląskim oraz przy wsparciu OPS-ów z terenu powiatu wodzisławskiego zorganizowało Powiatowe Mikołajki.
Tegoroczna impreza odbyła się wczoraj, tj. 9 grudnia w Zespole Szkół Nr 1 w Wodzisławiu Śl.-Wilchwy. W spotkaniu wzięło udział ponad 100 dzieci z Wodzisławia Śl., Godowa, Gorzyc, Lubomi, Mszany, Marklowic i Radlina (wskazanych przez miejscowe ośrodki pomocy społecznej), a także zaproszeni goście, m.in. władze gmin i powiatu oraz kierownicy placówek pomocy społecznej. Uczestników Mikołajek powitał Członek Zarządu Powiatu Wodzisławskiego Dariusz Prus, który skierował wiele ciepłych słów do najmłodszych – Mam nadzieję, że uśmiechów i radości w dniu dzisiejszych na Waszych buziach nie zabraknie. Dla nas dorosłych to bardzo ważne, kiedy widzimy, jak się śmiejecie, bo wtedy „zarażacie” tą radością wszystkich dookoła.
O dobrą, blisko dwugodzinną zabawę, podczas której nie zabrakło tańców i wspólnego śpiewania piosenek zadbali profesjonalni aktorzy, którzy przedstawili bogaty program artystyczny pt. „Królowa Zima i Renifer Rudolf”. Wśród gwaru i śmiechu niespodziewanie pojawił się długo wyczekiwany gość, który przybył po specjalnie utworzonej przez dzieci „drodze mlecznej”. Święty Mikołaj najpierw przywitał się osobiście z wszystkimi uczestnikami zabawy, by następnie rozdać wszystkim dzieciom prezenty.
Opiekę i bezpieczeństwo dzieciom uczestniczącym w imprezie zapewnili pracownicy OPS-ów. Dla uczestników imprezy przygotowano ciepły poczęstunek, napoje, słodycze, mikołajkowe czapeczki oraz paczki przygotowane przez ośrodki pomocy społecznej i upominki (plecaki szkolne) ufundowane przez Starostwo Powiatowe.
Wszystkim osobom zaangażowanym w organizację imprezy składamy szczere podziękowania.