Przejdź do menu głównego Przejdź do menu dodatkowego Przejdź do treści Mapa serwisu

Powiat Wodzisławski Powiat Wodzisławski Poczuj Miętę Do Powiatu! - Powiat Wodzisławski

Poczuj Miętę Do Powiatu!

Startujemy z nową kampanią promocyjną! #PoczujMiętęDoPowiatu. To kampania, która ma na celu promowanie i pokazanie tzw. perełek powiatu wodzisławskiego z zupełnie innej perspektywy. Będzie to czas promowania atrakcji powiatu, malowniczych krajobrazów, lokalnych smaków i tradycji, a także pasji ludzi, którzy mieszkają na ziemi wodzisławskiej.

Powiat Wodzisławski rusza z nową, oryginalną kampanią promocyjną pod hasłem „Czuję Miętę do Powiatu Wodzisławskiego”, która ma na celu wzmocnienie tożsamości regionalnej i dumy mieszkańców z niezwykłych „perełek” obecnych w naszej okolicy.

Poczuj miętę do Powiatu Wodzisławskiego – tak brzmi hasło nowej kampanii promocyjnej powiatu wodzisławskiego. Chcielibyśmy, aby mieszkańcy i osoby odwiedzające nasz powiat poczuły miętę, a więc – mówiąc wprost – zauroczyły się ziemią wodzisławską. Szczególnie mam tu na myśli młodzież, którą chcemy zachęcać do poznawania ciekawych miejsc, korzystania z infrastruktury gmin powiatu, a przez to zachęcać młodych do pozostania tutaj – najpierw biorąc na cel szkoły ponadpodstawowe, a później dorosłość – mówi starosta Leszek Bizoń

Dlaczego mięta? Roślina ta nie tylko urzeka intensywnym, orzeźwiającym zapachem, który przyciąga i pobudza zmysły, ale niesie ze sobą również bogatą symbolikę i dwuznaczność, które stanowią inspirację dla kampanii. W języku potocznym „czuć miętę” oznacza wzruszenie, sentymentalne przywiązanie lub fascynację – takie uczucia chcemy wzbudzić u mieszkańców i odwiedzających, zachęcając ich do odkrywania piękna powiatu wodzisławskiego. Z drugiej strony, mięta jako zioło kulinarne kojarzy się z czymś świeżym, ekscytującym i pełnym smaku – a właśnie takie jest nasze podejście do promocji lokalnych walorów.

Odkrywaj znane na nowo

Kampania „Czuję Miętę” ma także na celu zwrócenie uwagi na miejsca, które choć znane mieszkańcom, mogą być odkryte na nowo z innej, świeżej perspektywy. Chcemy pokazać dobrze znane lokalizacje w ciekawy, może nawet wakacyjny sposób, zachęcając do spojrzenia na nie okiem odkrywcy. Czasami wystarczy zmiana kontekstu, by zauważyć, jak wiele atrakcji i piękna skrywa nasza codzienna przestrzeń – mówi Barbara Chrobok.

Kampania „Czuję Miętę” ma również zwrócić uwagę na coraz większe zainteresowanie ekologią. Chcemy w większy sposób zwrócić uwagę na działania edukacyjne na temat zrównoważonego rozwoju i ochrony zasobów naturalnych. Chcemy przypomnieć, zachęcić do wspólnego promowania ogromu zieleni, który zachwyca swoim urokiem i różnorodnością. Mamy malowniczy polder Buków, pełne życia Stawy Wielikąt, lasy czyżowickie, sieć ścieżek rowerowych, Rodzinny Park Rozrywki „Trzy Wzgórza”, zielone radlińskie jary czy wodzisławski Balaton – prawdziwe perełki, które zasługują na to, by je odkryć, aby właśnie o nich mówić.

Głównym elementem promocji turystycznej naszego regionu jest aktywny wypoczynek. To m.in. spływy kajakowe, turystyka rowerowa i piesza. To są elementy, które jako powiat mamy na swoim terenie i chcemy je promować – podkreśla Arkadiusz Skowron, członek zarządu powiatu.

W ramach kampanii będą też podejmowane działania ekologiczne, będą one w dużej mierze łączone z organizowanymi eventami, wydarzeniami. Chcemy w ten sposób promować lokalne wydarzenia i tradycję, które łączą mieszkańców i wzmacniają ich tożsamość. Chcemy wraz z mieszkańcami poczuć mięte do stowarzyszeń, kół, nieformalnych grup, które już dzisiaj prężnie działają i czas ich zaprezentować większej grupie mieszkańców.

Mięta to symbol świeżości, energii i wrażliwości, a te cechy świetnie oddają ducha naszego powiatu – mówi wicestarosta Barbara Chrobok – Chcemy, aby mieszkańcy poczuli tę „miętę” w codziennym życiu, w relacjach z otoczeniem i w swoim przywiązaniu do miejsca, które wspólnie tworzymy.

W ramach kampanii planowane są liczne działania: warsztaty, wydarzenia plenerowe, konkursy i inicjatywy angażujące społeczność lokalną. Będzie także przestrzeń na promocję lokalnej kuchni, w której mięta odgrywa coraz większą rolę – zarówno dosłownie, jak i symbolicznie.

Powiat oczami młodych

Pierwszym wspólnym projektem, który inauguruje kampanię jest wydawnictwo „Powiat Wodzisławski oczami młodych” . To wydawnictwo jest inne niż dotychczasowe, to próba spojrzenia na powiat w sposób nietuzinkowy.

Zależało nam na tym, aby publikacja „Powiat wodzisławski oczami młodych” odkrył nie tylko mapę geograficzną tego terenu, bo tę znamy i możemy po nią sięgnąć do innych publikacji i książek. Chcieliśmy pokazać, co jest atrakcyjne z punktu widzenia młodego człowieka – moich uczennic i uczniów. Zależało nam na tym, aby spojrzeć na powiat jako miejsce ciekawe, interesujące i od samego początku młodzież nas zaskoczyła i zachwyciła inwencją spojrzenia – mówi Maria Lach, dyrektor Zespołu Szkół Ekonomicznych w Wodzisławiu Śląskim.

W publikacji znaleźć można m.in. opinie młodzieży, przepisy czy pomysły na ciekawe spędzenie czasu na terenie powiatu wodzisławskiego. Wydawnictwo w przyszłym tygodniu trafi do szkolnych i gminnych bibliotek.