Z okazji Międzynarodowego Święta Konsumentów życzymy Państwu wraz z Powiatowym Rzecznikiem Konsumentów zadowolenia z dokonanych zakupów, samych bezproblemowych transakcji, korzystnych i prawidłowo realizowanych umów konsumenckich, zawsze udanych zakupów i poszanowania praw konsumentów przez przedsiębiorców.
W naszym starostwie swoje biuro ma Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Wodzisławiu Śląskim, do którego zadań należy ochrona interesów konsumentów.
W 2021 roku z pomocy rzecznika skorzystało 1665 konsumentów. Porady najczęściej dotyczyły reklamacji towarów, m.in. urządzeń RTV i AGD – po pomoc zwrócono się w 707 przypadkach. 338 porad dotyczyło telefonów oraz sprzętu komputerowego, 213 mebli i artykułów wyposażenia wnętrz. Z kolei 153 interwencje miały związek z odzieżą i obuwiem. Reklamacji usług, w tym remontowo-budowlanych, było 112.Spraw dotyczących branży turystycznej było 73, a tych związanych z telekomunikacją – 69.
W 2021 roku wpłynęło 136 wniosków i pism od konsumentów z prośbą o pomoc. Najwięcej wniosków złożyli mieszkańcy Wodzisławia Śląskiego – były to 54 wnioski,z Rydułtów 26, a z Gorzyc 14.
58 spraw udało się zakończyć pozytywnie dla konsumentów, 42 sprawy negatywnie, a 36 spraw jest w toku.
Godziny urzędowania Powiatowego Rzecznika Konsumentów:
- poniedziałek, wtorek 9:00 – 15:00
- środa – biuro nie przyjmuje stron
- czwartek 9:00 – 16:30
- piątek – biuro nie przyjmuje stron.
Powiatowy Rzecznik Konsumentów pracuje do godziny 14.30.
Adres siedziby Biura:
ul. Pszowska 92a
44-300 Wodzisław Śląski
III piętro, pokój 326
tel: 32 453 99 62
e-mail: prk@powiatwodzislawski.pl