Przejdź do menu głównego Przejdź do menu dodatkowego Przejdź do treści Mapa serwisu

Powiat Wodzisławski Powiat Wodzisławski Chcesz załatwić sprawę w urzędzie? Wcześniej się umów lub skorzystaj z e-urzędu - Powiat Wodzisławski

Chcesz załatwić sprawę w urzędzie? Wcześniej się umów lub skorzystaj z e-urzędu

Z uwagi na stale pogarszającą się sytuację epidemiczną apelujemy do naszych klientów, aby dla własnego komfortu i bezpieczeństwa przed przybyciem wcześniej telefoniczne umówili się na konkretny dzień i godzinę. Dotyczy to zwłaszcza Wydziału Komunikacji i Transportu, Wydziału Administracji Architektoniczno-Budowlanej, Wydziału Geodezji oraz Wydziału Gospodarki Nieruchomościami.

logo powiatu

Z powodu pogorszenia sytuacji epidemicznej w kraju i regionie apelujemy, aby jeżeli to możliwe – dla własnego bezpieczeństwa powstrzymać się przed osobistymi wizytami w urzędach. Przypominamy, że zdecydowaną większość spraw urzędowych można załatwić bez wychodzenia z domu, tj. elektronicznie (niezbędne jest posiadanie podpisu kwalifikowanego lub profilu zaufanego; ten ostatni można wyrobić w wielu bankach – wykaz banków dostępny jest TUTAJ) czy korespondencyjnie. Zachęcamy do załatwiania spraw, korzystając z  ePUAP (link) (Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej) lub platformy PEUP –  PRZEJDŹ (link).

Jeśli jednak osobista wizyta w urzędzie jest niezbędna, warto pamiętać o kilku zasadach. Dla bezpieczeństwa własnego i innych:

Przed przybyciem należy wcześniej umówić się telefonicznie na konkretny dzień i godzinę. To nie tylko oszczędność czasu, ale też działanie poprawiające bezpieczeństwo. Klienci umówieni są obsługiwani w pierwszej kolejności, dzięki czemu nie muszą stać w kolejce. Aby się umówić, wystarczy na stronie starostwa odnaleźć numer telefonu do właściwego wydziału i zadzwonić. Klienci wcześniej nie umówieni będą przyjmowani tylko w przypadku wolnych miejsc.

Prosimy o cierpliwość w przypadku trudności w dodzwonieniu się bezpośrednio do niektórych wydziałów. Prosimy wtedy o kontakt do kancelarii. Spis telefonów do wydziałów obsługujących mieszkańców dostępny jest TUTAJ.

W sprawach nie wymagających indywidualnej rozmowy z urzędnikiem (po umówieniu) prosimy o pozostawianie dokumentacji w urnach lub Punktach Obsługi Klientów w kancelariach Starostwa.

Poniżej podajemy numery telefonów do wydziałów prowadzących bezpośrednią obsługę mieszkańców:

Starostwo ul. Bogumińska 2:

  • Kancelaria (Wydział Organizacyjno-Administracyjny): tel. 32 453 97 10;
  • Sekretariat Starosty: 32 453 97 13;
  • Sekretariat wicestarosty: 32 453 97 16;
  • Wydział Administracji Architektoniczno-Budowlanej: tel. 32 453 97 23
    Obsługa Miasta Wodzisław Śl.:
    Maria Juraszek tel. 32 453 97 23
    Ewa Bartecka tel. 32 453 97 23 (wybierz 1)
    Dorota Kopacka tel. 32 453 97 23 (wybierz 1)
    Obsługa Gminy Mszana:
    Agnieszka Dziobkowska tel. 32 453 97 23 (wybierz 3)
    Obsługa Gminy Gorzyce:
    Ewa Smołka-Koszorz tel. 32 453 97 23 (wybierz 4)
    Joanna Etmańska tel. 032 453 97 23 (wybierz 4)
    Dorota Kopacka tel. 32 453 97 23 (wybierz 1)
    Obsługa Miasta Rydułtowy:
    Aleksandra Hołusza tel. 32 453 97 23 (wybierz 2)
    Obsługa Miasta Radlin, Gminy Lubomia i Miasta Pszów:
    Bożena Syrek tel. 32 453 97 23 (wybierz 6)
    Patrycja Penkała tel. 32 453 97 23 (wybierz 6)
    Obsługa Gminy Godów i Gminy Marklowice:
    Iwona Banaś-Szczepaniuk tel. 32 453 97 23 (wybierz 5)
    Monika Wróblewska tel. 32 453 97 23 (wybierz 5)
    – Pomoc administracyjna:
    Michaela Grzenia tel. 32 453 97 23 (wybierz 7);
  • Wydział Gospodarki Nieruchomościami: tel. 32 453 97 57, 32 453 97 40, 32 453 97 58;
  • Wydział Rady i Zarządu: tel. 32 453 97 77;

Starostwo ul. Pszowska 92a:

  • Wydział Komunikacji i Transportu: 32 412 09 00;
  • Inspektor Ochrony Danych: 32 412 09 39;
  • Wydział Funduszy Zewnętrznych i Zamówień Publicznych: 32 412 09 30;
  • Wydział Obywatelski Ochrony Informacji Niejawnych i Zarządzania Kryzysowego: 32 412 09 72;
  • Wydział Oświaty: 32 453 99 66;
  • Wydział Ochrony Środowiska: 32 412 09 54;
  • Powiatowy Rzecznik Konsumentów: 32 453 99 62 (ograniczona obsługa stacjonarna);
  • Wydział Promocji, Kultury i Sportu: 32 412 09 61;
  • Wydział Zdrowia i Polityki Społecznej: 32 453 99 74;
  • Powiatowy Zespół ds. Orzekania o Niepełnosprawności: 32 412 09 67 (zawieszona obsługa Punktu Informacyjnego);

Starostwo ul. Mendego 3:

Wydział Geodezji/Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej:

Przypominamy ponadto, że w przypadku Wydziału Komunikacji i Transportu istnieje dodatkowo możliwość umówienia się na wizytę online (więcej na ten temat można dowiedzieć się TUTAJ).

Zasady obowiązujące w urzędzie:

  1. Przed wejściem do budynku urzędu należy założyć maseczkę oraz zdezynfekować ręce. Można posłużyć się własnym środkiem do dezynfekcji albo skorzystać z dostępnego przy wejściach.
  2. Na wizytę umówioną w urzędzie należy przyjść punktualnie (kilka minut przed umówioną godziną), aby nie powodować powstawania kolejek.
  3. W przypadku osób odwiedzających Starostwo przy ul. Bogumińskiej 2, prosimy w pierwszej kolejności o zgłoszenie się do kancelarii urzędu, a następnie o oczekiwanie w sali obsługi klientów (na parterze budynku).
  4. W przypadku klientów Powiatowego Zespołu ds. Orzekania o Niepełnosprawności, który z dniem 2 sierpnia wznowi bezpośrednią obsługę mieszkańców – należy przybyć bezpośrednio na godzinę wskazaną w zaproszeniu na posiedzenie komisji.
  5. Do urzędu najlepiej przybyć samemu lub z jedną osobą towarzyszącą (opiekunem). Okres epidemii to naprawdę nie najlepszy czas na wizyty całych rodzin.
  6. W obsłudze klientów panuje zasada: jedna osoba przy jednym stanowisku obsługi. W celu uniknięcia kolejki najlepiej wcześniej umówić się telefonicznie.
  7. Prosimy o zachowanie bezpiecznego dystansu (2m) od innych osób.
  8. Czas spędzony w urzędzie należy ograniczyć do niezbędnego minimum, w tym celu najlepiej wcześniej przygotować wszystkie dokumenty albo listę pytań do urzędników.
  9. Prosimy o wyrozumiałość dla osób dezynfekujących kontuary, stoliki, klamki itp. Robimy to dla wspólnego bezpieczeństwa.
  10. Apelujemy o stosowanie się do poleceń pracowników urzędu w zakresie porządku, bezpieczeństwa i higieny.

Dziękujemy za stosowanie się do powyższych zasad.