Przejdź do menu głównego Przejdź do menu dodatkowego Przejdź do treści Mapa serwisu

Powiat Wodzisławski Powiat Wodzisławski Aktualne zasady obsługi klientów w Starostwie - Powiat Wodzisławski

Aktualne zasady obsługi klientów w Starostwie

Wprawdzie od 3 listopada obowiązuje nowe rozporządzenie Rady Ministrów w sprawie nakazów, zakazów i ograniczeń związanych z covid-19, jednak administracja lokalna, w tym Starostwo Powiatowe w Wodzisławiu Śl. i inne jednostki organizacyjne powiatu nadal funkcjonują, obsługując mieszkańców. Czasowo zmieniły się jednak najważniejsze zasady bezpośredniej obsługi klientów.

logo powiatu

Po pierwsze, apelujemy, aby jeżeli jest to możliwe, korzystać z najwygodniejszej i najbezpieczniejszej formy załatwienia sprawy, czyli poprzez Internet. Zdecydowaną większość tzw. urzędowych spraw można załatwić bez wychodzenia z domu. Wystarczy posiadać podpis kwalifikowany albo profil zaufany, który bez większych problemów można wyrobić w wielu bankach (wykaz banków dostępny jest TUTAJ) – również bez wychodzenia z domu, logując się do swojej bankowości w sieci albo poprzez aplikacje bankowe.

Sprawy można załatwiać również korespondencyjnie lub poprzez wrzucenie dokumentów do specjalnych pojemników znajdujących się w wejściach do budynków starostwa. Uzyskanie informacji również nie wymaga osobistej wizyty. Można skorzystać z telefonu lub poczty elektronicznej. Wykaz numerów telefonów oraz email do poszczególnych wydziałów można znaleźć  TUTAJ- link (na naszej stronie w zakładce Starostwo) lub poprzez zakładkę Kontakt (link).

Jeśli jednak osobista wizyta w urzędzie jest niezbędna, należy wcześniej się umówić na konkretny dzień i godzinę. To nie tylko oszczędność Państwa czasu, ale też działanie poprawiające bezpieczeństwo. Spis telefonów do wydziałów obsługujących mieszkańców dostępny jest TUTAJ. Podajemy je też poniżej:

Telefony (ul. Bogumińska 2):

  • Kancelaria: 32 453 97 10, fax. 32 453 97 12
  • Sekretariat Starosty: 32 453 97 13
  • Wydział Administracji Architektoniczno-Budowlanej: tel. 32 453 97 66
  • Wydział Gospodarki Nieruchomościami: tel. 32 453 97 57
  • Wydział Organizacyjno-Administracyjny: tel. 32 453 97 30
  • Wydział Rady i Zarządu: tel. 32 453 97 77

Telefony (ul. Pszowska 92a):

  • Wydział Komunikacji i Transportu:
    – informacja: 32 412 09 05,
    – rejestracja pojazdów: 32 412 0 907,
    – prawo jazdy: 32 412 0 904
  • Inspektor Ochrony Danych: 32 412 09 39
  • Wydział Funduszy Zewnętrznych i Zamówień Publicznych: 32 412 09 30
  • Wydział Obywatelski Ochrony Informacji Niejawnych i Zarządzania Kryzysowego: 32 412 09 72
  • Wydział Oświaty: 32 453 99 66
  • Wydział Ochrony Środowiska: 32 412 09 54
  • Powiatowy Rzecznik Konsumentów: 32 453 99 62
  • Wydział Promocji, Kultury i Sportu: 32 453 99 77
  • Wydział Zdrowia i Polityki Społecznej: 32 453 99 74
  • Powiatowy Zespół ds. Orzekania o Niepełnosprawności: 32 412 09 67

Telefony (ul. Mendego 3):

  • Wydział Geodezji/Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej:
    – wydawanie map: tel. 32 453 97 83
    – wydawanie wypisów i wyrysów ewidencji gruntów: tel. 32 453 97 67
    – obsługa jednostek wykonawstwa geodezyjnego: tel. 32 453 97 75, fax. 32 453 97 72
    – koordynacja usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu: tel. 32 453 97 11

Przypominamy ponadto, że w przypadku Wydziału Komunikacji i Transportu istnieje dodatkowo możliwość umówienia się na wizytę online (więcej na ten temat można dowiedzieć się TUTAJ).

Przychodząc do urzędu należy bezwzględnie pamiętać o konieczności zasłonienia ust i nosa (!) oraz zdezynfekować ręce. Można posłużyć się własnym środkiem do dezynfekcji albo skorzystać z dostępnego przy wejściach

Do urzędu najlepiej przybyć samemu (lub w przypadku osób wymagających wsparcia) z jedną osobą towarzyszącą.

W obsłudze klientów nadal panuje zasada: jedna osoba przy jednym stanowisku obsługi.

Podczas załatwiania sprawy w urzędzie prosimy o bezwzględne zachowanie bezpiecznego dystansu od innych osób.

Dla własnego bezpieczeństwa, w celu zminimalizowania ryzyka ewentualnego kontaktu z osobą chorą, czas spędzony w urzędzie należy ograniczyć do niezbędnego minimum. W tym celu najlepiej wcześniej przygotować wszystkie dokumenty albo listę pytań do urzędników.

Przepraszamy za niedogodności. Dziękujemy za stosowanie się do powyższych zasad. Wszystkim naszym klientom życzymy zdrowia.