Przejdź do menu głównego Przejdź do menu dodatkowego Przejdź do treści Mapa serwisu

Powiat Wodzisławski Powiat Wodzisławski Elektroniczny nabór do szkół ponadgimnazjalnych - wskazówki - Powiat Wodzisławski

Elektroniczny nabór do szkół ponadgimnazjalnych – wskazówki

W bieżącym roku – podobnie jak w latach ubiegłych - nabór do szkół ponadgimnazjalnych będzie się odbywał drogą elektroniczną. Uczniowie będą mogli w Internecie na bieżąco oceniać swoje szanse dostania się do wybranej szkoły. Należy jednak pamiętać, że można wskazać tylko trzy szkoły a szkoła „marzeń” powinna być wskazana jako pierwsza. Natomiast w danej szkole każdy ma prawo wybrać kilka kierunków.

I ETAP
Kandydat do szkoły ponadgimnazjalnej zakłada konto internetowe w systemie NABÓR OPTIVUM. Rejestrowanie się w systemie będzie możliwe od 09 maja 2011r. od godz. 8:00.
Można tego dokonać na trzy sposoby:
1.    zakładając konto indywidualnie w domu (lub w swojej szkole – gimnazjum) na stronie http://slaskie.edu.com.pl
2.    zgłaszając się do macierzystego gimnazjum (jeśli wprowadza dane kandydatów do systemu) po login i hasło
3.    zgłaszając się do szkoły pierwszego wyboru, gdzie udzielona będzie pomoc w założeniu konta w systemie NABÓR OPTIVUM

II ETAP
Korzystając ze standardowej przeglądarki internetowej kandydat zgłasza się do systemu  http://slaskie.edu.com.pl i wybiera trzy szkoły, do których chciałby uczęszczać. Następnie  buduje tzw. listę preferencji. Polega to na wyborze w tych szkołach klas, w których chciałby się uczyć. Nie ma ograniczeń w ilości klas tych szkół! Klasa, którą wybierze jako pierwszą na liście, system uzna za najważniejszą dla kandydata, a ostatnią z listy jako klasę, którą jest najmniej zainteresowany. Klasy można układać w kolejności niezależnie od kolejności wybranych wcześniej szkół.
UWAGA! Należy pamiętać, że do zamknięcia rejestracji można zmieniać wybrane szkoły i klasy.

III ETAP
do dnia 20 czerwca 2011 r.
Za pośrednictwem swojego konta internetowego w systemie NABÓR  kandydat drukuje podanie. Na wydrukowanym podaniu nie wolno nanosić już  żadnych zmian. Podanie musi być podpisane przez kandydata oraz przez jego rodziców lub prawnych opiekunów. Kandydat dostarcza podanie tylko do szkoły pierwszego wyboru – pierwszej z listy preferencji. W szkole podanie zostanie zweryfikowane pod względem zgodności z danymi w systemie.
Szczególne osiągnięcia sportowe, artystyczne lub inne w konkursach powinny być wpisane na świadectwie – nie ma potrzeby zanoszenia zaświadczeń do szkół ponadgimnazjalnych.

IV ETAP
do 27 czerwca 2011r.
Kandydat wprowadza przez internet do systemu KSEON oceny, wyniki egzaminu i udokumentowane osiągnięcia.
Można to zrobić w domu, w szkole lub w jednej ze szkół, do której zostało złożone podanie.

V ETAP
od 22 czerwca do 27 czerwca 2011r. do godz. 15:00
Do szkoły pierwszego wyboru kandydat dostarcza dokumenty: potwierdzoną kopię świadectwa ukończenia gimnazjum i zaświadczenia o szczegółowych wynikach egzaminu gimnazjalnego oznaczone nr 1. Tu zostaną one sprawdzone z danymi w systemie.
UWAGA! Kandydaci dostarczają tylko 1 kopię tych dokumentów – kopię oznaczoną nr 1.

VI ETAP
01 lipca 2011r. do godz. 10:00
Ogłoszenie list kandydatów z podziałem na oddziały. System ostatecznie dokonuje przydziału miejsc w szkołach ponadgimnazjalnych. Kandydat może przez Internet zapoznać się z wynikami naboru. Jeśli wybierze taką opcję i poda nr tel. komórkowego w swoim formularzu zgłoszeniowym, dostanie taką informacje SMS-em.

VII ETAP
od 01 lipca godz. 10:00 do 05 lipca 2011r. do godz. 12:00
Kandydat sprawdza, do której szkoły został przyjęty i zanosi do niej oryginał świadectwa ukończenia gimnazjum i oryginał zaświadczenia o wynikach egzaminu.
UWAGA! Kandydat, który nie dostarczy oryginału tych dokumentów zostanie skreślony z listy zakwalifikowanych do danej szkoły.

6 lipca 2011 r. do godz. 10:00 nastąpi ogłoszenie listy uczniów przyjętych do szkoły i podanie informacji o wolnych miejscach.


VULCAN 2011